dieet op natuurlijke wijze


Dieet op natuurlijke wijze

Artikelscore
0

  Goed artikel ( 0 ) 
  Slecht artikel ( 0 )

MimimiAuteur op infoyo sinds
30 September 2009 

Bekijk het profiel van Mimimi

Datum: 30-11-2009
Auteur: Mimimi
Natuurlijk bestaan er veel soorten diëten. Teveel op allemaal op te noemen. Of ze helpen hangt af van persoon tot persoon. Meestal zijn ze niet lang vol te houden, en wat volgt is het zogenaamde jo-jo-effect. Je valt af en komt even snel weer bij. Daarom schrijf ik hier enkele natuurlijke tips die makkelijk door iedereen vol te houden zijn, en die jullie al kennen maar er verder geen aandacht aan besteden. Meestal vindt men ze te eenvoudig zodat er getwijfeld wordt over de efficiëntie ervan.

Eerst en vooral wil ik het hier hebben over het eenvoudigste middel van allemaal, namelijk: water. Heb je een hongergevoel neem dan geen snack uit de kast, maar drink eens langzaam met kleine slokjes een groot glas water.
Wie kent er niet de truc met het soepbord en de lepel? Vul eens een soepbord met water, en probeer deze maar eens op te lepelen. Wedden dat het je moeite kost om je bord leeg te krijgen? Je hongergevoel is gegarandeerd verdwenen.
Daarom is het ook belangrijk om je glas niet te vlug leeg te drinken, het enige resultaat van te vlug drinken, is dat je gauw moet plassen, en het gewenste effect is niet bereikt.
Drink een half uurtje voor de maaltijd langzaam je glas water en je gaat minder eten.

Ten tweede wil het graag hebben over het effect van zuur. De chinezen zweren bij rijstazijn. Als ze willen vermageren nemen ze een lepel rijstazijn voor de maaltijd. Ik verkies citroensap, het is natuurlijk en bevat ook nog eens vitamine c.
Drink om te beginnen s’morgens bij het opstaan het sap van een halve citroen, je mag het aanlengen met water.
Drink hetzelfde bij de maaltijd. Het zuur zorgt voor een mindere vetopname in het lichaam.

Ten derde is het ook belangrijk dat je voldoende beweegt. Ook al ben je niet sportief aangelegd, regelmatig wandelen is ook goed. Voor wie een buikje heeft is er een heel eenvoudige oefening dat je overal kunt doen. Gewoon je buik intrekken, een tiental seconden vasthouden en ontspannen. Doe dit meerdere keren na elkaar en verschillende keren per dag. Je kunt het zittend doen (op kantoor) of staand (in de rij aan de kassa van de supermarkt)

Tot slot, vermijd geraffineerde suikers, ze zijn in veel dingen verwerkt. Verkies altijd volle rijst of volkorenbrood, het is zoveel voedzamer en goed voor de darmtransit. Eet veel verse groeten en fruit, bij voorkeur rauw. En het belangrijkste is: blijven volhouden!

Dit bericht werd geplaatst in Gezondheid en welzijn. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s